Friday, August 20, 2010

Rambut Nia Kena Tebas

Kesian rambut Nia dh gondol. Memang kitorg plan nk botakkan kepala Nia awal2. Tp sbb mak bapak Nia ni mcm ngeri je nk cukur kepala baby yg lembik melentok liuk, makanya, niat ditangguhkan. Alhamdulillah & syukur sgt, akhirnya kitorg ada semangat nk shave kapala anak dara ni. Walaupon umurnya dh sebulan stgh.

Kena paksa bgn tido. Kesian anak mama

Sbl shave, abah nia gunting dulu rambut yg panjang2 tu
Lepas gunting, br boleh shave. time ni Nia dh start tido semula.
Tgk tu, bukan main lena lagi bila kepala dia kena ulit2
Lps tu sikat dgn berus, lap2 then mandi.
Tools & mama yg tertonggeng2 kutip rambut Nia yg bersepah2
Lepas mandi, dia bantai tido balik sampai tgh hari...
Sedih jugak, sbb Nia tkde rambut time raya.... Akibatnye, kenala beli headband banyak2 buat cover sket kebotakkan... Oh yea, kepala Nia mcm ada cukur bantal kat keliling2... asik bergesek2 je kepala dia kat bantal. terus gondol keliling... Sian anak mama...

6 comments:

Reen Fredo said...

walau gondol totap comei ok! suke ar nengok muke dia.. tenang jek..

ღ.faiez.ღ said...

nia mmg kaki tdo ek nenje..ggt kang pp bintat tuh..

gyan,tak yah li headband.li tdg teros kasik dia pakai..jln msti nmpk cam tdg je jln.hihi;p

Jehan Najib said...

Reen: thanx. time tido mmg tenang. tp time berjaga, tak tenang langsung. ligat...

Cik Wul: Poksu Nia ckp dia pakai tudung mcm mualaf. Pastu PakNgah kita suh masuk SRJK (C).. Jahat kan dorg...

tEppEi@sharEna said...

alolo..da butak cam naurah dh dia yerr..ade kawan lagi la naurah hihi =p xpe butak skrg. nnti tumbuh rambut yg lebih sehat, lebih cantet & bersinar =)

nia tetap cute eventho xde rmbut =D

Dayu said...

alaah nia, dah takde rambut dah
takpe..takpe
nanti mama belikan aksesori baru byk2, boleh comel2 pakai gaun raya nanti

CikPuanMiera said...

1st of all congrate eh da beranak..
lama gile xmasuk blog die neh.. hehehe

sangat comel la nia ni..
geram aunty nak cubit2 taw...
mata sepetttttttttttt.. geramssss