Saturday, December 18, 2010

Jalan² cuti sekolah. Moh ke Purajaya

Awas, entry dipenuhi gamba & cerita2 yg dh lupa mana-dulu-mana-kendian

Hi readers. (aiseh? mcm ramai naa reader ko kan?)


Cuti2 skola ni tkde lain la... manjang membawak mereka2 yg tgh bercuti. Mengabiskan masa2 terluang kat tmp dekat2 je... tkde le sampai ke luar daerah. At least merasa la berjalan dr terperuk je kat umah kan? Hectic sket. Sbb both me husband & wife kebetulan banyak tasks yg nak kena settle. Tambahan pulak cuti tahunan yg dah yellek... Kite jln dekat2 je dah la ye adik2 ku sekalian. Lps Jom Heboh, next day nye kita heboh2 plak kat Putrajaya.



Lps mkn, kita amik gambar kat tangga naik tmp jual2 brg kraf.
Aku kurang pasti apa nama tmp ni. Location dekat Masjid Putrajaya. Ala, yg dekat dgn fudkot-cekikdarahkuitu... Kalau gambar aku yg tkde Nia tu, maknanye dia tergantung kat dada Abah dia ok? Dia suka benor duk dalam tu. Rasa tinggi dari biasa kut? Apa2 la Nia, asalkan Nia diam2 duduk dlm tu & tgn tak menggapai itu ini, dah cukup baik :D



Huiyooo... refleksyen KLCC tu... Abah senyum separuh, Mama senyum sikit, Nia senyum pelik. Kalau gi tempat2 kraf gini kan, aku slalu mcm fikir.. Ada ke org nk beli sebegini punye benda. maksud aku. keychain terompah, keychain congkak, topi mcm2, tshirt mcm2. Sepanjang aku kat sana, tk nmpk pon ada org yg singgah membeli. Tourist jauh sekali. Semuanya local visitor. Agaknye aku dtg time musim panas kut. Kalau time tu sejuk2 sket, mesti leh jumpa Jastin Bebel. Kan?



Ni pon refleksyen pic jugok. Eh? dh lama eh aku tk amik2 gambo dgn cermin. sejak2 Nia keudara. Mmg jarang sekali. Tk sempat la. mana nk betulkan dukung anak. Handbag lagi. Nak betulkan spek yg kadang2 terlondeh lagi. Dgn kamera yg semi bagak tu... Mmg confirm sikit je gambar aku. Ni pon seb baik ada sdikit smangat yg hilang telah kembali. Yang tk bestnye... background slipar!!! Apekah??? Redha je la kan...



Wah!! Ko sakan begambo slagi bole kan? Jap lg laki dh penat kendong anak, merasa la pulak ko lenguh2 bahu ye... Ala, bkn slalu i pegi Texas... Ni la 1st time i pegi texas taw.... Cayala... paspot i tu, banyak page kosong taw.. Sedih i.. So, biarla i nk posing2 nan maut ni...



Naahh.. rasain... Abah Nia dh handover ini budak kat mak budak. Tetap aku nk posing. Biarpon anak dok sibuk tgk budak2 lain yg tgh galak main kat playground. Puas dipanggil suh tgk camera. Dia buat dek je kan... Takpe la Nia, asalkan muka mama ni ngadap camera pon dh cukup baik. Nia msk sipi2 pon tkpe k? Ngalah la sikit ye nak ye?



Nah la mama! Nak sangat suruh Nia tgk camera. Sampai sedikit kebuntangan mata Nia. Ala, takde la buntang mana pon. Buntang-buntang sepet gitu....



Gambo ber3. Shades aku ilang. Ari panas, sian aku tkde shades. Mintak2 laa ada insan baik hati belikan i shades baru dr Chiangmai. Tapi i tknak cap itik. I nak spek itam cap sirim. kalau shades yg tkde cop sirim, i pening taw... kalau i pening kan susah... u jugak yg bgn kena buat susu Nia... Dah la medical claim i dh fully utilize. Dats why u kena belikan i shades dgn kuantiti yg banyak. Heh? Dah, tu je pesan i buat insan tersayang di seberang laut...



Background tshirt & brg2 kaca/kristal. saja je aku membelakangkan benda2 ni smer. Korg tau la, dapat dek Nia. Mmg habis dia kemas lemari display blakang tu. Maklum, tokey kedai ni tak reti susun barang kut. Tu yg anak dara aku volunteer nk kemaskan segala mcm pasu belanga dia.



Nia bz tgk shadow sendiri. Lawak gile. Asalkan dia nampak shadow dia je dia mcm nk terjun dari bag kangaroo tu. Siap tgn menggapai2 nk cekup shadow sendiri. Ko tgk, sampai aku kena pgg tgn & tahan badan dia. Sibuk sgt nk amik bayang2 sendiri.



Hamboih masam nye anak dara aku. Moncong bukan main panjang sampai Singapore. Siap genggam penumbuk. Nak bantai sapa Nia? Meh Mama join skali. Time ni bright & breezy. German mmg cam ni kut. Oh yea, i dah sampai Germany. Lupa nk bgtau u all semua. Hahaha~ berangan la ko wei...



Nia bz dgn shadow dia. Adeh anak aku... Yela, slalu duduk rumah. Mana ada shadow madow segala kan. Skali skala keluar rumah, mcm jakunis anak aku.

Skrg ni aku asik browse blog pompuan2 cantik je. Mcm terpegun tgk kecantikan badan & wajah dorg even dh beranak penak. Bila browse blog2 gitu. Mula la dlm hati ni berkata. Ishk, sikitnye wardrobe aku, sikitnye kasut aku, koleksi beg sikitnyee, make up branded tkde pon.... Yang ada benda branded pon stock masa dpt bonus selepuk & mekap hantaran. Aduhai, sgt tk bersyukurlah ko ni. Udah, gi bukak astro oasis 106. Tgk Indahnye Iman. Reti2 la bersyukur. Dah ada family bahagia ni pon dh cukup anugerah terindah Ya Allah.

3 comments:

K-Baby said...

Hi Mommy,
Let's win cute slogan tees for your kids in conjunction with our blog launch!
mykedaibaby.blogspot.com

Ain Bubuk said...

lama x baca blog!i miss u!

Anonymous said...

cuba bk blog model 80an..sgt cantik