Wednesday, December 1, 2010

Saman - berhati2 di jalan raya & jalan beraya.

Hi all. Isu panas ah minggu ni pasal saman menyaman. korg clear? aku clear babe. ahahaah!

Boring btol 2-3-4 hari ni. Abah Nia outstation ke Langkawi. Aku pon tk paham la gomen ni. asal ujung tahun je buat meeting kat hotel best2. Berjaya resort weh. Hurm.. efficient ke meeting jauh2 ngabiskan duit ni? meeting kat central je tk bole? cost saving la sket kan.. ni nk kena travel sampai Langkawi. Mana flight ticket (sudah pasti bukan AA kan), accomodation, other expenses. Tah la... no comment. Memang la semua ditaja. Tapi, dari mana sumbernye kalau bukan charged tax kat gaji aku kan? Ahem! Ikut suami gi meeting sambil bercuti? Oh tidak... cuti aku dh abis. cuti Nia je banyak lagi. So, kita dok umah dendiam je la yang ye...

Pasal saman tu kan. Aku tgk STAR arini, headline 'Mixed reaction from motorists to rebate on summonses'.

The 50% discount offer for traffic offenders to settle their fines within two weeks has put a smile on many motorists while some are fuming over being short-changed.

K
orang dah tgk gamba org Q baya saman? tgk sendiri kat STAR ok? Kalau aku.... maunye tak sanggup nk beratur gitu rupa. nehi! tah2 skali sampai kat counter. 'Maaf Puan, kaunter tutup. Datang esok ye. Saya nk balik susukan anak' Haaaaaa.. baru padan muka aku kan? Sesapa yg ada saman tu, pandai2 la ejas time nk gi bayo.

NIA CAUGHT DRIVING WITHOUT LICENSE. Wah! Headline mcm Paris Hilton je kan?

Ni masa Nia lepas pantang. Bole ke bapak Nia drive gini? Suka hati layan selekoh anak letak kat paha. Ni time g kedai blkg rumah. Jgn cuba aksi ini ye.

Skrg dia dh ada carseat. Thanx to Uncle Firdaus ye. So far dia tk banyak ragam duduk dlm tu. Cuma dtg angin dia, abis seatbelt tu dia nk kunyah.

Next headline: BUDAK MAKAN DASHBOARD.
Ntoh le. bagi la apa pon kat Nia ni... semua dia nk test dgn lidah & gusi. test power kut?

2 comments:

sharEna said...

kite baru je bayo saman dpt gaji aritu...huk huk...

saman tahun 2008..speeding kunun. pdhal bwk 80+ jer. ade ke had laju 60km/h kat jln lurus & pjg? x masok akal..huhh

Unknown said...

saman? simpan je lah dulu
budget tight la bulan ni..
diskaun tak diskaun, nak buat came

hahaahah
sama perangai budak2 ni
dpt stereng suka giler,sengih2 dpt bawak car
pastu sama mcm Nia
mesti nak makan stereng tu. skrg dh pandai bukak lampu, bukak wiper..pastu sengih2 pandang kita
anak..anak